Consultația ginecologică

Consultațiile ginecologice sunt utile în supravegherea sănătății femeii, în depistarea și tratarea afecțiunilor ginecologice, în contracepție sau în depistarea și supravegherea sarcinii. Consultația ginecologică și testul Papanicolau sunt recomandate a fi făcute în fiecare an.

Ecografia abdominală

Ecografia abdominală folosește undele acustice reflectate pentru a produce o imagine a organelor abdominale. Uneori, o ecografie este recomandată pentru o evaluare detaliată a unui anumit organ, cum ar fi ecografie rinichiului, sau a unei anumite regiuni anatomice, cum ar fi ecografie pelvină.

Ecografie transvaginală

Ecografia transvaginală este realizată cu ajutorul a unei sonde ecografice care se introduce în vagin și care permite vizualizarea organelor genitale interne și a unei sarcini incipiente.

Ecografia sânilor

Examenul ecografic al sânilor este o investigație neinvazivă, fără efecte adverse, care poate detecta natura nodulilor, sau poate aduce informații care să completeze cele obținute la mamografie.

Depistare cancer col uterin (examen Papanicolau - PAP), prevenție și tratament (vaccinare)

Examenul Papanicolau (PAP) este un mijloc extrem de eficient în diagnosticarea formelor incipiente ale cancerului de col uterin. Testul Papanicolau poate identifica modificările de la nivelul colului înainte ca acestea să devină canceroase, precum și diferite tipuri de infecții. Este indicată efectuarea lui anual. De asemenea, fiecare femeie poate opta pentru vaccinarea prin programul national vaccin anti HPV (Human Papilloma Virus), virus care crește semnificativ riscul de cancer de col uterin. În caz de suspiciune ridicată, se pot efectua biopsia țesutului tumoral și alte investigații imagistice.

Electrocauterizare col uterin

Electrocauterizarea colului uterin este o procedură chirurgicală prin care este distrus un țesut afectat (modificat patologic) prin ardere cu ajutorul curentului electric. Diagnosticul inițial este pus cu ajutorul analizei PAP și a colposcopiei (examen microscopic al colului). Înainte de efectuarea electrocauterizării se impune un examen ginecologic, pentru a exclude situațiile care contraindica această procedură: sarcina, inflamația acută sau subacută a parametrilor și anexelor, și stările febrile în general. Manevra de cauterizare nu este dureroasă, maxim se poate simți o durere surdă, de mică intensitate, asemănătoare cu durerea din ciclul menstrual. Se poate efectua cauterizarea și cu anestezie generală administrate intravenous, cu durată de 5 minute. După cauterizare se recomandă un tratament local cu ovule, evitarea activităților fizice, și se interzic raporturile sexuale timp de 6 săptămâni și băile la ștrand. Poate exista o secreție galben-rozalie timp de o săptămână. Este de preferat ca în această perioadă să se țină legătura cu medicul ginecolog ca orice problemă sau nelămurire să poata fi rezolvată imediat. La 8 săptămâni se efectuează control și se evaluează vindecarea rănii. Dacă vindecarea este completă se recomandă control periodic la 6 luni și PAP anual. În cazul în care vindecarea nu este completă se regândește conduita terapeutică.

Întreruperea sarcinii

Întreruperea sarcinii (avortul) reprezintă renunțarea la sarcină sau pierderea sarcinii prin orice mijloace, înainte ca fătul să fie suficient dezvoltat pentru a supravețui. Întreruperea de sarcina poate fi realizată atât instrumental, cât și prin medicație (în anumite cazuri). Procedeul prin care va fi efectuata întreruperea de sarcina și tipul de anestezie (locală sau generală) va fi ales de către medic în urma consultație.

Contracepție (hormonală, locală, montare sterilet)

Metodele contraceptive reprezintă instrumente care împiedică apariția sau dezvoltarea unei sarcini. Alegerea unei metode (hormonală, locală, sterilet, de urgență) trebuie să se realizeze în urma discuției medic-pacient, pacientul oferind medicului toate informațiile necesare. Detalii despre metodele contraceptive la care se poate recurge pentru evitarea unei sarcini nedorite sunt gratuite în toate cabinetele de specialitate.

Montare sterilet Cooper T (inclusiv sterilet)

Steriletul este un dispozitiv plasat în interiorul uterului care are rolul de a preveni sarcina. Se montează la sfârșitul unui ciclu menstrual.

Diagnosticul și tratamentul sterilității

Sterilitatea reprezintă o condiție ce afectează capacitatea femeilor și a bărbaților de a concepe copii sau reprezintă incapacitatea femeilor de a duce la termen o sarcină. Diagnosticul de sterilitate poate fi stabilit în urma unor analize de specialitate. Tratamentul împotriva sterilității se desfășoară în conformitate cu necesitățile fiecărui pacient, în funcție de rezultatele cercetărilor efectuate în prealabil. Metodele de tratament pot varia de la simpla consiliere de cuplu sau prescrierea unei medicații pentru tratarea unor infecții, până la feritlizarea în vitro.

Electrocauterizare veruci

Manevra este nedureroasă sau foarte puțin dureroasă, cu vindecare rapidă.

Consultația în sarcină

Gravida trebuie să se prezinte la consultațiile periodice începând cu prima lună de sarcină. La prima consultație se fac analize de sânge și o ecografie.

Ecografia abdominală sau intravaginală în sarcină

Ecografia abdominală oferă gravidei și medicului imagini cu sarcina, putând fi apreciată evoluția ei.

Ecografie 4D

Ecografie recomandată la 20-25 de săptămâni în vederea depistării unor posibile malformații fetale. Ecografia 4D, alături de dublu test si TORCH, oferă cele mai mari șanse (deși nu de 100%!) de a depista probleme ale fătului (cum ar fi malformațiile). Se obțin imagini tridimensionale, în mișcare, care pot fi inscripționate pe CD.

Recoltare analize de sânge

Cabinetul nostru este punct de recoltare probe biologice (sânge, urină, etc.) în vederea efectuării analizelor de laborator.